Utama Perniagaan 15 Trend Pengambilan Bakat untuk Memanfaatkan Perniagaan Anda

15 Trend Pengambilan Bakat untuk Memanfaatkan Perniagaan Anda

tren pengambilan bakatMencari pekerja yang sesuai untuk syarikat anda adalah seni bahagian, sains separa. Sumber manusia dan pengurus pengambilan pekerja perlu sentiasa menyesuaikan diri untuk mencari bakat terbaik. Jangan risau - kami telah melakukan kerja keras untuk anda dan berunding dengan beberapa profesional SDM untuk membantu anda mencari bukan sahaja bakat - tetapi bakat yang betul - untuk syarikat anda.

  1. Pengecilan: Dari Skrin Besar ke Skrin Kecil

Ini semua mengenai telefon bimbit anda. Baru-baru ini Forbes artikel meramalkan kita akan mula melihat lebih banyak permohonan pekerjaan di mana pemohon dapat menyelesaikan keseluruhan proses di telefon mereka. Hingga kini, kebanyakan syarikat membuatnya sehingga anda dapat melihat aplikasinya di telefon anda, tetapi pada suatu ketika, anda akan ditutup dan perlu pergi ke komputer riba atau desktop untuk menyelesaikan pekerjaan. Glassdoor.com menganggarkan lebih daripada separuh lawatannya pada tahun 2017 berasal dari telefon bimbit dan 89 peratus pencari kerja mengatakan bahawa peranti mudah alih mereka adalah alat penting untuk mencari pekerjaan. Kaji proses permohonan kerja anda untuk melihat bagaimana mesra pekerjaan.



  1. Letakkan Calon untuk Bekerja - Sebelum Sebenarnya Mereka Berusaha

Fikirkan semula proses temu ramah. Pasti, masih ada masa dan tempat dalam proses pengambilan pekerja apabila pekerja wannabe harus menghadapi skuad pemecatan calon rakan sekerja yang mengajukan soalan seperti 'Apa kelemahan terbesar anda' dan 'Di mana anda melihat diri anda dalam 10 tahun? ' Tetapi penting untuk mula berfikir di luar kotak korporat dan benar-benar kreatif dalam proses wawancara. Cuba letakkan calon untuk bekerja. Minta mereka menghabiskan hari bekerja pada sebahagian projek dengan pasukan yang akan mereka sertai. Bawa mereka keluar makan tengah hari dengan bakal rakan sekerja untuk melihat bagaimana semua orang bergaul. Ini mengenai mencari betul orang untuk menyertai pasukan.

Perjumpaan perniagaan atau temu duga pendaftaran dalam talian Borang helaian pendaftaran sukarelawan dalam talian
  1. Mempelbagaikan, Mempelbagaikan, Mempelbagaikan

LinkedIn meninjau 9,000 pemimpin bakat dan pengurus pengambilan pekerja di seluruh dunia baru-baru ini dan mendapati trend utama ini: kepelbagaian. Meningkatkan budaya syarikat mendorong trend, dengan 78 peratus profesional bakat dan pengurus pengambilan pekerja mengatakan kepelbagaian adalah trend terbesar yang mempengaruhi bagaimana mereka mengambil pekerja. Menurut laporan itu, 'Kekuatan utama berperanan di sini: perubahan demografi mempelbagaikan komuniti kita, menyusut kumpulan bakat untuk syarikat yang tidak menyesuaikan diri. Menambah bukti bahawa pasukan yang pelbagai lebih produktif, lebih inovatif dan lebih terlibat juga menyukarkan abai.' Apa maksudnya untuk syarikat anda? Ini boleh bermaksud merekrut perekrut khusus atau bekerjasama dengan kolej tempatan untuk mula membuat saluran pekerjaan lebih awal.

  1. Jetsons Mendapatkannya dengan betul ketika kembali

Trend pengambilan pekerja lain: AI. Ya, kecerdasan buatan ada di sini untuk kekal. Di manakah trend ini akan berlaku? Lihat dahulu aspek pengambilan pekerja yang lebih berulang. Sudah ada perisian yang membolehkan syarikat mengautomasikan carian calon pekerjaan dan teknologi lain akan membantu menyaring calon sebelum anda bercakap dengan mereka. Chatbots akan dapat menjawab soalan dari calon pekerja supaya profesional HR dapat menumpukan perhatian pada tugas peringkat lebih tinggi. Mungkin robot bukan perkara buruk?



  1. Tiada Lagi Berita Palsu: Bersikap telus dalam Proses pengambilan pekerja

Bersikap terbuka dan lurus mungkin adalah segala-galanya di dunia hari ini di mana setiap orang ragu-ragu pada setiap masa. Forbes mengatakan salah satu trend terbesar adalah memastikan proses permohonan jelas telus, dengan menyebut Johnson & Johnson sebagai peneraju tren ini dengan membenarkan pemohon pekerjaan mengesan kemajuan mereka dalam talian. (Sama seperti bagaimana FedEx membolehkan anda mengesan bungkusan anda.) Lakukan apa yang anda boleh untuk memastikan pemohon pekerjaan tetap dalam keadaan baik. Walaupun mereka tidak mendapat kedudukan, mereka akan menghargai kejujuran anda.

  1. Tunggu, Siapa Yang Anda Cari?

Majikan memperluas cakrawala mereka mengenai siapa yang mereka perlukan untuk menyelesaikan daftar nama mereka, kata Randy Wolf, naib presiden serantau di Charlotte untuk syarikat penyelesaian pekerja Robert Half. 'Lebih dari sebelumnya, pelanggan kami mencari calon dengan kemahiran lembut yang merangkumi komunikasi yang mantap dan kemahiran menyelesaikan masalah yang kritikal.' Terdapat juga permintaan pekerja kontrak yang semakin meningkat. 'Sebilangan besar perniagaan lebih suka bergantung pada pasukan inti profesional sepenuh masa, ditambah dengan kakitangan sementara semasa puncak beban kerja, kemudian melalui kitaran pengambilan pekerja dan kemudian PHK, kerana perniagaan berubah-ubah,' katanya.

  1. Burung Awal Mendapat Cacing. Atau Bakat Teratas.

Apabila ekonomi kuat, ia adalah pasaran pencari kerja. Dengan kata lain, tidak ada masa untuk dibazirkan. Walaupun anda tidak mahu mengisi posisi dengan segera, bersiaplah ketika anda berada. 'Kami mengingatkan pelanggan kami bahawa jika mereka belum memperbarui proses pengambilan pekerja mereka pada tahun lalu, mereka harus meluangkan masa untuk melakukannya. Kami juga mendorong mereka untuk memiliki rencana darurat untuk mengatur situasi ketika pewawancara dipanggil atau yang lain penjadualan snafus berlaku sehingga tidak menghalang proses pengambilan pekerja, 'kata Wolf.



  1. Jangan Jatuh Kerja

Setelah anda menemui calon yang tepat, jangan buang masa untuk menjadikan mereka pekerja. 'Ini adalah langkah paling kritikal dalam proses pengambilan pekerja: jangan terlalu lama untuk membuat tawaran. Pencari kerja, terutama bakat terbaik, cenderung kecewa dan kehilangan minat dalam pekerjaan - atau menerima tawaran lain - jika mempekerjakan proses mengambil masa terlalu lama, 'kata Wolf. Ini adalah keseimbangan yang sukar untuk menyerang: Bergerak terlalu cepat dan anda boleh membuat pengambilan pekerja buruk, tetapi bergerak terlalu perlahan dan anda boleh kehilangan pekerja yang baik. '?

soalan temuduga kuliah yang baik
  1. Berfikir Di Luar Pengelasan

Pasti, anda harus mengiklankan kedudukan terbuka di papan kerja syarikat dalaman dan secara luaran di laman web syarikat. Tetapi anda juga perlu mendorong pekerja untuk berkongsi pembukaan di platform media sosial - terutama di kalangan kumpulan khusus industri. Anda tidak hanya mahukan seseorang untuk pekerjaan itu. Anda mahukan orang terbaik untuk pekerjaan itu.

  1. Jadilah Pengakap

Baiklah, sekurang-kurangnya ikuti cogan kata Pengakap: bersiaplah. Majikan tidak meluangkan masa yang cukup untuk proses pengambilan pekerja, dari membuat deskripsi pekerjaan hingga persiapan untuk wawancara, hingga benar-benar merasakan calon, kata Todd Swartz, seorang peguam pekerja dan pekerjaan yang mengajar kelas sumber manusia di Central Kolej Komuniti Piedmont. 'Kebanyakan majikan tidak suka melakukan wawancara kerana mengganggu hari sehingga mereka tidak melihat resume lebih awal dan mereka tidak benar-benar mendengarkan jawapan semasa wawancara,' katanya. Ingatlah bahawa ini adalah seseorang yang anda buat dengan hubungan jangka panjang yang berpotensi dan anda perlu meluangkan masa untuk membuat keputusan yang tepat untuk menjadikan hidup anda - dan syarikat anda - lebih baik.

  1. Kejujuran adalah dasar yang terbaik

Jangan melapisi gula dalam perihal tugas. 'Anda harus sangat jujur ‚Äč‚Äčtentang pekerjaan yang ingin anda lengkapkan dan sangat spesifik dalam penerangan mengenai apa yang diperlukan untuk melakukan pekerjaan itu. Sebilangan besar orang memuliakan penerangan itu hanya untuk mendapatkan seseorang di sana,' kata Swartz. Juga penting untuk memastikan perihal pekerjaan terkini - yang sering berubah dari masa ke masa dan dari pekerja ke pekerja.

  1. Uji Ia

Tempat kerja telah berubah. Dulu adalah tentang mendaki tangga yang sangat hierarki, tetapi sekarang banyak industri lebih banyak mengenai pendekatan berpasukan dan mendorong persekitaran kolaboratif. Ini bermaksud mempunyai gabungan orang yang tepat dan menggunakan trend pengambilan pekerja popular yang lain: ujian keperibadian yang dapat membantu meramalkan seberapa baik orang akan berinteraksi bersama.

  1. Bantu Pekerja Memanjat Tangga

Menurut PageUp, sebuah syarikat perisian HR yang membantu perniagaan mengupah dan mengekalkan bakat, 79 persen organisasi difokuskan untuk mempromosikan dari dalam - tetapi hanya 41 persen yang sebenarnya memiliki proses untuk mempromosikan. Anda tahu anda harus menyebarkan berita mengenai pembukaan pekerjaan secara dalaman, tetapi penting untuk mengadakan proses yang teliti untuk membantu pekerja memohon kenaikan pangkat. 'Menciptakan peluang untuk kemajuan sebenarnya membantu mewujudkan budaya kesetiaan,' kata Wolf.

  1. Dapatkan Sosial. Tetapi Tidak Terlalu Sosial ...

Tidak hairanlah di sini, kebanyakan majikan yang berpotensi menggunakan media sosial sebagai tempat untuk mengetahui lebih banyak mengenai calon pekerjaan tanpa benar-benar berkomunikasi dengan calon. ' Hampir setiap orang meninggalkan jejak digital seperti ini, dan melakukan carian dalam talian adalah salah satu cara untuk belajar mengenai bakal pekerja, termasuk minat, hobi, penglibatan industri dan, yang lebih penting lagi, kemampuan memasarkan diri, 'kata Wolf. Tetapi ingat bahawa akaun Instagram atau profil LinkedIn mungkin tidak melukis keseluruhan gambar. ' Penting untuk diingat bahawa kandungan dalam talian tidak selalu boleh dipercayai, dan majikan tertentu mungkin melewati calon yang berkelayakan berdasarkan maklumat yang salah. '

  1. Kadang-kadang tidak apa-apa untuk menjadi agresif pasif

Perlu diingat bahawa tidak semua pencari kerja mencari secara aktif. Calon yang tepat mungkin berpuas hati dengan peranannya sekarang tetapi tidak cukup dicabar - dan boleh membuka sebelah mata untuk mencari langkah seterusnya. Di sinilah media sosial sangat berguna. LinkedIn adalah tempat yang bagus untuk menjangkau dan memulakan perbualan secara peribadi dengan seseorang yang mungkin anda cuba dapatkan. 'Ada orang di luar sana yang mungkin pencari kerja pasif, dan sekarang Anda memiliki kemampuan untuk menghubungi mereka secara langsung. Ini membolehkan anda proaktif dalam pencarian anda,' kata Swartz. Pencari kerja pasif mungkin juga memperhatikan laman web syarikat anda, halaman Instagram dan akaun lain. Pastikan kandungannya segar dan sesuai dengan budaya syarikat.

Cuba letakkan beberapa petua ini semasa anda memikirkan rancangan pengambilan syarikat anda. Dan beri diri anda lima yang terbaik untuk yang sudah anda capai!

Michelle boudin adalah wartawan di NBC Charlotte dan penulis bebas.


DesktopLinuxAtHome menjadikan urusan perniagaan menjadi mudah.


Artikel Yang Menarik