Utama Rumah & Keluarga 20 Permainan Pesta Ulang Tahun Kanak-kanak Kreatif

20 Permainan Pesta Ulang Tahun Kanak-kanak Kreatif



Gadis PiƱataPersiapan untuk pesta ulang tahun anak anda tidak lengkap tanpa merancang beberapa permainan. Mereka adalah cara yang baik untuk membuat si kecil berinteraksi, sambil memberikan banyak hiburan. Berikut adalah beberapa idea kreatif untuk memulakan anda.

  1. Bubble Wrap Hopscotch: Tarik Bubble Wrap yang anda simpan untuk membuat papan hopscotch. Kanak-kanak suka mengeluarkan gelembung itu. Potong Bubble Wrap menjadi 10 kotak. Gunakan penanda dan kertas putih untuk membuat nombor dari 1 hingga 10. Letakkan nombor di bawah petak dan pita untuk dilekatkan. Biarkan anak-anak melompat.
  2. Belon udara: Kanak-kanak dari semua peringkat umur menggemari belon. Meletupkan belon untuk setiap kanak-kanak. Arahkan mereka untuk terus memantul di udara. Cabar mereka untuk melihat siapa yang dapat menyimpannya bertahan paling lama tanpa memukul tanah. Untuk lebih menyeronokkan, tambahkan beberapa belon.
  3. Pergerakan Haiwan: Berlari seperti kuda, berlari seperti harimau dan melompat seperti kanggaru. Sebutkan nama haiwan dan semua orang meniru tindakannya yang terkenal. Biarkan anak-anak bergiliran memanggil nama haiwan. Siapa tahu apa yang akan mereka hasilkan! Kanak-kanak suka melakonkan haiwan kegemaran mereka. Idea genius: Memotong busa 'mi' menjadi kepingan untuk digunakan sebagai alat penyokong akan membantu membuat penyengat lebah dan tanduk unicorn.
  4. Pop Belon Belakang ke Belakang: Kelompokkan anak-anak menjadi berpasangan dan gariskan mereka secara berturut-turut, sambil memegang belon di antara punggung mereka. Atas arahan anda, mintalah anak-anak berusaha memerah dan melemparkan belon mereka. Pasangan yang membuat belon pertama mereka adalah pemenang. Anda tidak perlu menjadikannya pertandingan - biarkan anak-anak semua mencuba sehingga belon mereka muncul.
  5. Makeover Buta: Pasangkan anak-anak dan berikan beberapa kosmetik seperti pemerah pipi, serbuk dan gincu. Blindfold satu pemain dan minta orang yang menutup mata memakai solek ke wajah yang lain. Tukar peranan, supaya semua orang mendapat perubahan. Pastikan tisu bayi atau tisu pembersih solekan di tangan.
  1. Kursus Halangan Buta: Siapkan kursus halangan dalaman dengan menggunakan bantal sofa, cadar, meja, kerusi dan barang keperluan rumah anda yang lain. Seorang pemain ditutup matanya dan mesti mencapainya dengan mendengar arahan dari pemain lain. Apabila mereka berjaya, anak seterusnya akan mendapat giliran.
  2. Blindman's Bluff: Setiap kanak-kanak perlu mengalami permainan yang masih menggembirakan ini dari awal. Blindf satu anak dan putar mereka sekitar tiga kali. Kanak-kanak yang lain bergerak-gerak membuat bising ketika anak yang ditutup matanya cuba menangkapnya. Apabila anak yang ditutup matanya menangkap anak lain, dia mesti meneka siapa lelaki itu. Sekiranya tekaan itu betul, anak yang ditangkap mengambil alih sebagai pemain dengan penutup mata. Anda perlu menyiapkan tempat yang selamat untuk permainan ini, dengan kawasan yang terhad dan tidak ada halangan yang dapat dilalui atau dilukai oleh pemain yang ditutup matanya.
  3. Hop dan Pop: Sediakan belon yang melambung untuk semua orang dan ikatkan ke pergelangan kaki setiap anak. Kanak-kanak cuba meletupkan belon masing-masing dengan menghentak atau mencubit belon sambil menjaga belon mereka sendiri. Setelah belon muncul pemain itu keluar. Pemenangnya adalah yang tinggal dengan satu-satunya belon yang belum dibuka.
  4. Lompat Sungai: Ambil dua batang kayu dan letakkan selari di atas tanah. Tongkat itu mewakili tepi sungai khayalan. Setiap kanak-kanak bergiliran melompat di seberang sungai. Setelah keseluruhan kumpulan melengkapkan pusingan pertama, gerakkan tongkat sedikit lebih jauh sehingga sungai semakin lebar. Sekiranya anda mendarat di sungai, anda akan keluar.
  5. Simpulan Rimba: Tetamu akan berusaha dan melepaskan diri dari satu simpul tangan yang besar. Arahkan tetamu anda untuk berdiri dalam bulatan yang saling berhadapan. Semua orang menghulurkan tangan kanan mereka dan memegang tangan orang lain. Kemudian, lakukan perkara yang sama dengan tangan kiri mereka. Objektif permainan adalah untuk melihat apakah mereka dapat melepaskan simpul dengan melangkah, merunduk atau berbalik. Apa sahaja yang berlaku, mereka tidak boleh melepaskan tangan mereka.
Borang pendaftaran sukarelawan Kumpulan Pemuda Parti Sekolah Borang pendaftaran pesta blok memasak barbeku Potluck
  1. Pencakar Langit Marshmallow: Kumpulkan anak-anak dalam bulatan di lantai atau di sekitar meja. Sediakan semangkuk tusuk gigi dan sebiji marshmallow mini. Tetapkan pemasa hingga 15 minit untuk melihat siapa yang boleh membina menara marshmallow tertinggi.
  2. Photo Booth: Semua orang suka mengambil gambar bodoh. Buat latar belakang untuk ruang foto anda dengan menggunakan kepingan berwarna padat, sehelai kain atau kertas pembungkus. Lekatkan ke dinding dengan pita pelukis. Letakkan beberapa kerusi atau bangku di depan latar belakang anda. Mempunyai alat peraga yang tersedia untuk para tetamu untuk dipakai seperti topi lucu, cermin mata hitam, bulu bulu, dan lain-lain. Siapkan kamera pada tripod dan selamat bergambar!
  3. Sardin: Suatu sentuhan baru pada permainan persembunyian tradisional. Semua kanak-kanak kecuali satu menghitung hingga 20 bersama-sama sementara yang ganjil keluar bersembunyi. Kemudian, anak-anak memburu anak yang bersembunyi. Sesiapa yang menjumpai orang itu, dengan cepat dan senyap bergabung dengannya di tempat persembunyiannya. Kedua-dua tempat persembunyian ini tetap ada sehingga kanak-kanak lain menjumpainya dan bergabung dengan mereka. Permainan ini berterusan sehingga anak terakhir menemui tempat persembunyian.
  4. Ragut: Letakkan pelbagai objek di atas meja. Biarkan tetamu pesta menatap paparan selama satu minit. Minta seorang kanak-kanak menutup matanya dan berpusing. Keluarkan satu objek dan sembunyikannya. Anak pertama akan membuka matanya dan meneka item mana yang dikeluarkan. Pemain mempunyai tiga tekaan, kemudian permainan diteruskan sehingga setiap orang mempunyai giliran untuk meneka.
  5. Permainan Web Labah-labah: Menjelang masa, gulung benang hitam menjadi bola berukuran bola golf untuk setiap anak. Ikat hujung bola di pinggang setiap anak dan berikan anak yang selebihnya memegang bola. Mintalah anak-anak berdiri dalam bulatan. Secara bergiliran, setiap anak melemparkan bola benang kepada orang lain yang berada di seberang. Anak ini membalut benang sekali di pinggangnya. Permainan ini berterusan sehingga semua orang kehabisan benang. Maka mereka mesti mengeluarkan diri dari jaring labah-labah yang mereka buat.
  1. Tangan melekit: Permainan ini serupa dengan tag, tetapi dengan kelainan. Seseorang terpilih untuk menjadi Tangan Melekit. Semua kanak-kanak lain melarikan diri dan Tangan Lekap harus mencuba menangkapnya. Setelah ditangkap, orang itu terpaku pada Tangan Lekap dengan berpegangan tangan dan bersama-sama mereka harus berlari dan menangkap anak-anak yang lain. Anak terakhir yang dibiarkan bebas adalah pemenang.
  2. Ceritakan Kisah Saya: Ini adalah pemecah ais yang bagus untuk dimulakan semasa para tetamu tiba. Satu orang memulakan cerita dengan empat perkataan. Orang seterusnya menambah empat perkataan dan seterusnya. Ini akan membuatkan jus kreatif mengalir, dan anda tidak akan tahu ke mana kreativiti akan pergi.
  3. Permainan Line Up: Pisahkan semua orang menjadi satu pasukan. Satu orang adalah pemanggil dan tidak berada dalam pasukan. Dia memanggil, 'Semua orang berbaris' dan mengisi tempat kosong dengan pernyataan seperti 'mengikut urutan usia,' 'dengan nama pertama mengikut urutan abjad' atau 'sesuai dengan hari lahir anda.' Anda mesti membuat siri pernyataan sebelum kedatangan tetamu anda. Ini adalah permainan yang sempurna untuk membolehkan anak-anak saling mengenali.
  4. Apa yang ada di Sock? Isi satu kaus kaki dengan barang keperluan rumah seperti sudu, pita gulung, sikat gigi, duit syiling, kasut anak patung, klip kertas, dan lain-lain. Ikat kaus kaki dengan ketat, sehingga tidak ada yang dapat mengintip ke dalam. Biarkan setiap kanak-kanak merasakan kaus kaki untuk menentukan apa setiap item. Pemain menuliskan tekaan mereka. Orang yang mempunyai tekaan paling tepat memenangi permainan.
  5. Muzium Lilin: Anak-anak boleh berpura-pura sebagai dinosaur sehingga penjaga muzium menghentikannya di trek mereka. Satu orang adalah penjaga muzium sementara yang lain berpura-pura menjadi dinosaur dalam pameran muzium. Penjaga muzium menutup matanya dan berpaling sementara dinosaur hidup. Sebaik sahaja penjaga membalikkan dinosaur membeku. Sekiranya pengawal mengesan seseorang bergerak, orang itu keluar. Permainan ini berterusan sehingga ada satu orang lagi.

Pesta ulang tahun boleh menjadi menyeronokkan, tetapi mereka juga boleh menimbulkan tekanan. Ingatlah untuk memilih permainan berdasarkan usia kanak-kanak dan mengikuti arahannya dengan mudah. Anda akan mengadakan pesta untuk dikenang.



Sara kendall adalah seorang penulis bebas dan ibu kepada dua anak perempuan .

idea minggu semangat senior

Dihantar oleh Sara Kendall


Artikel Yang Menarik